تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی رضا حدائق در اختتامیه دومین همایش حوزه انقلابی استان فارس ۱۳۹۹

اشتراگ گذاری در facebook
اشتراگ گذاری در twitter
اشتراگ گذاری در telegram
اشتراگ گذاری در whatsapp
اشتراگ گذاری در email
اشتراگ گذاری در print

 

حجت الاسلام حدائق در اختتامیه همایش حوزه انقلابی:

 شرایط محقق شدن امر ظهور به دست انسان ها است

 

مشروح:

به گزارش روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا حدائق، عصر پنجشنبه ۱ آبان در اختتامیه همایش حوزه انقلابی_حوزه منتظر که با حضور آیت الله اعرافی، در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: در روایت بسیاری به برپایی حکومت عدل الهی وعده داده شده و تا این حکومت جهانی عدل گستر محقق نشود، دنیا به پایان نخواهد رسید.

وی در ادامه با تصریح اینکه لازمه تحقق حکومت جهانی عدل‌گستر این است که بندگان عبد شوند و صالح، بندگی و اخلاص گفتار محقق شود، اضافه کرد: اینجاست که ویژگی منتظر خودش را نشان می دهد و دولت کریمه رقم می خورد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز عنوان کرد: شرایط محقق شدن امر ظهور به دست انسان ها است و نقش روحانیت که ادامه دهندگان راه انبیا و اولیا هستند در فراهم سازی یک محیط آماده برای ولی خدا بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، بیان داشت: از ویژگی های شخص منتظر پاکدامنی و دوری از گناه و رأفت و مهربان بودن است و حوزه منتظر هم باید دارای این ویژگی ها باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: حرص در مال اندوزی بسیار نهی شده، ولی حرص در علم و تحصیل و حرص در عبادت بسیار ارزشمند است، همچنان که امیرالمومنین علی علیه السلام هم در خطبه متقین به آن اشاره کرده اند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه در پایان بیان کرد: منتظر یعنی انسان متخلق به اخلاق و کسی که رأفت و داشته، پر تلاش، خستگی ناپذیر و دغدغه مند نسبت به جامعه باشد.

لینک کوتاه : http://emamat-jomeh.ir/?p=24591

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *